miercuri, 10 noiembrie 2010

Ionuţ Sdrăilă are performanţe remarcabile la ciclism




Tânărul din Zărneşti a început să practice ciclismul în urmă cu patru ani, iatr de atunci a cucerit 19 medalii.

Pasiunea lui Ionuţ pentru sportul pe două roţi a luat naştere când adolescentul avea 13 ani, iar de atunci tânărul nu se desparte nici măcar o zi de bicicleta lui.

Acest sport face parte din viaţa mea şi mi-ar fi foarte greu să renunţ la ciclism. În fiecare zi mă antrenez intens, întrucât îmi doresc să devin cel mai bun în acest domeniu", povesteşte zărneşteanul.

Legitimat la Clubul Sportiv Torpedo Zărneşti, Ionuţ recunoaşte că i-a fost greu la început: „Până am acumulat puţină experienţă, m-am adaptat mai greu. Însă, mi-am dorit foarte mult să practic acest sport şi nu m-am lăsat bătut.

Chiar dacă am venit de multe ori cu vânătăi sau julituri acasă, nu am renunţat şi, treptat, au venit şi performanţele. Am realizat că numai prin sacrificiu poţi deveni cel mai bun. Este greu, dar trebuie să dai maximum pentru a-ţi atinge obiectivul", explică tânărul sportiv.

2009, cel mai bun an

În 2007, Ionuţ Sdrăilă a participat la primul său concurs important, Cupa Federaţiei Române de Ciclism, terminând pe locul trei la amatori. Anul trecut, tânărul sportiv a urcat pentru prima dată pe podiumul unui Campionat Naţional.

El a cucerit, la juniori mici, două medalii de argint la probele de şosea, dar şi o medalie de aur la juniori mici, proba de ciclocross. „Acele rezultate mi-au dat mare încredere şi m-au făcut să cred tot mai mult în potenţialul meu. Am realizat că, dacă muncesc mult, rezultatele vor fi pe măsură", a precizat Ionuţ.

Vrea să ajungă în Italia

Anul 2009 a fost cel mai prolific pentru sportivul legitimat la Torpedo Zărneşti. La Campionatul Naţional de mountain bike, Ionuţ s-a clasat pe locul trei la juniori mari şi a devenit campion judeţean la aceeaşi categorie. La probele de ciclocross, Ionuţ a cucerit aurul la juniori mari, clasându-se pe locul trei la categoria under 23 de ani.

Îmi place foarte mult acest sport şi nu aş renunţa la ciclism pentru nimic în lume. Pe viitor îmi doresc să ajung la un club din străinătate, fiindcă acolo ai mai multe şanse să ajungi cunoscut în acest domeniu.

Din păcate, în România ciclismul nu este prea mediatizat, iar performanţele obţinute în ţară sunt trecute cu vederea mult prea uşor. Şi infrastructura este cu totul diferită în străinătate, iar Italia este, poate, ţara care acordă cea mai mare atenţie ciclismului", a menţionat Ionuţ Sdrăilă, care are în palmares şi participarea la Balcaniada din Turcia, tot în 2009.


Întrebări şi răspunsuri

Ce ciclist crezi că este un model de urmat?

Cum este şi normal, îmi place foarte mult Lance Armstrong. Cred că este un exemplu de dăruire şi profesionalism prin tot ceea ce a făcut de-a lungul întregii sale cariere. Este cel mai valoros ciclist al tuturor timpurilor.

Cât de greu este să faci ciclism în România?

Din fericire, noi avem o situaţie mai bună, întrucât avem tot sprijinul din partea clubului Torpedo Zărneşti. Însă, la alte echipe din ţară situaţia este mult mai grea, iar unii sportivi trebuie să aducă bani mulţi de acasă pentru a lua parte la diferite competiţii.


Ce-i place

Ador să-mi petrec timpul liber alături de prieteni şi de familie. Îmi place fotbalul, iar printre felurile preferate de mâncare se numără pizza şi cartofii prăjiţi. Ca gen de muzică, îmi place foarte mult house-ul", a relatat tânărul.

Ce nu-i place

Nu-mi place violenţa, atât cea verbală, dar şi cea fizică, în special. Detest manelele şi muzica rock, chiar mă deranjează. Nu-mi place ciorba, iar şahul mi se pare cel mai plictisitor joc", este părerea sportivului braşovean.


Profil

Născut. 14 iunie 1993, la Zărneşti.

Studii. Elev la Grupul Şcolar Industrial din Zărneşti.

Familie. Părinţii, are un frate mai mare.

by MARIAN STOICA (Adevarul de Seara)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu